Donnerstag, September 19, 2024

Top 5 This Week

Related Posts

Collaborate with TEKUN Madani Carnival at TikTok Shop in Kuala Langat


Kempen JOMLokal yang dilancarkan oleh TikTok Shop awal tahun ini merupakan satu inisiatif yang bertujuan untuk memperkasakan produk dan usahawan tempatan. Inisiatif ini diteruskan bagi memberikan sokongan yang diperlukan kepada usahawan tempatan agar berjaya dalam perniagaan harian masing-masing.

Kerjasama antara TikTok Shop dan TEKUN Nasional di peringkat Zon Utara telah membawa kejayaan dengan mengembangkan prestasi 250 usahawan tempatan dari negeri Perak, Pulau Pinang, Kedah, dan Perlis. Kerjasama ini juga menyaksikan pertumbuhan ekonomi digital sebanyak 243 peratus. Berikutan kejayaan tersebut, TikTok Shop sekali lagi dilantik sebagai rakan kolaborasi Karnival TEKUN Madani Kuala Langat.

Pada 6 dan 7 Ogos lalu, TikTok Shop telah menganjurkan Kursus Memperkasa Usahawan TEKUN (Edisi Selangor) yang telah memberi manfaat kepada lebih 130 usahawan tempatan. Mereka telah menyenaraikan sebanyak 15,000 SKU produk tempatan di bawah Kempen JOMLokal. Melalui bengkel yang ditaja, usahawan terlibat menerima latihan praktikal dan tips kejayaan jualan penstriman langsung. Mereka juga diberi lebih daripada baucar jualan bernilai RM1,400.

Seramai 10 usahawan terbaik dari Selangor akan dipilih untuk membuat jualan penstriman langsung sempena Karnival TEKUN Madani Kuala Langat di Dataran Morib. Bengkel tersebut dianjurkan sebagai inisiatif memberi latihan kepada usahawan luar talian daripada pelbagai industri tempatan sebagai persediaan bagi pertandingan jualan TikTok Shop x Karnival TEKUN Madani di bawah kempen #karnivaltekunbersamatiktokshop.

Dalam minggu pertama, melalui inisiatif TikTok Shop x TEKUN Nasional, usahawan tempatan telah menjayakan lebih 3500 hasil pesanan produk tempatan. 10 usahawan terbaik akan dipilih untuk membuat jualan penstriman langsung secara fizikal di Booth TikTok Shop pada Karnival TEKUN Madani, Kuala Langat di Dataran Morib.

TikTok Shop sekali lagi dipilih sebagai rakan kolaborasi sempena penganjuran Karnival TEKUN Madani Kuala Langat. Karnival ini dijangkakan akan menarik 20,000 pelawat di mana usahawan TEKUN Nasional yang terpilih akan menerima sokongan baucar, trafik iklan berbayar, kit penstriman langsung, serta sokongan pemasaran rasmi oleh TikTok Shop.

Aktiviti menarik yang akan diadakan semasa karnival termasuk kursus percuma oleh Peniaga Cemerlang TikTok Shop tentang teknik perniagaan melalui TikTok, aktivasi luar talian bertemakan TikTok Shop, majlis anugerah cemerlang usahawan TikTok Shop x TEKUN Nasional, permainan Happy Hour TikTok Shop yang menawarkan hadiah-hadiah teknologi yang lumayan, pertandingan video TikTok Karnival TEKUN Madani Edisi Kemerdekaan, jualan penstriman langsung bersama vaucar istimewa peniaga cemerlang TikTok Shop, dan jualan penstriman langsung bersama Top Creators TikTok.

Dengan inisiatif seperti Kempen JOMLokal dan kerjasama antara TikTok Shop dan TEKUN Nasional, usahawan tempatan dapat terus berkembang dan berjaya dalam perniagaan mereka. Semangat untuk memperkasakan produk dan usahawan tempatan harus diteruskan untuk memajukan ekonomi digital tempatan.

Popular Articles